Opret en virksomhed i Danløn
Er du i tvivl om, hvordan du opretter en virksomhed i Danløn? Vi viser dig, hvad du skal gøre.
Du kan nemt og hurtigt køre løn med Danløn, uanset om du har en enkelt eller flere ansatte.
Men før du når så langt, skal du først oprette en gratis konto og bagefter oprette din virksomhed.
Og hvordan opretter du så din virksomhed i Danløn?
Læs endelig videre hvis du er i tvivl. For her får du en guide til, hvordan du gør.
Sådan opretter du din virksomhed
Når du har oprettet din Danløn konto, er næste skridt at oprette din virksomhed.
Det gør du nemt inde i Danløn, hvor du bliver bedt om at udfylde stamoplysninger såsom CVR-nummer, navn, adresse, reg.nr. og kontonummer, som er tilknyttet din virksomhed.
Du skal også markere, hvis du ønsker at reducere gage ved ferie, ferieberettiget løn og skattedage, samt hvilke lønperioder, du ønsker at bruge.
Danløn har tilføjet en standardtekst til timelønssatserne, men disse kan du omdøbe efter behov samt indtaste din egen standard timesats for lønarten. På samme måde kan du også ændre standardteksterne for tillæg og fradrag.
Du kan også nemt integrere Danløn til et eller flere andre systemer - eksempelvis dit regnskabsprogram. Du kan også vælge at slå automatisk nulindberetning til.
Automatiske betalinger via Overførselsservice?
Inden du kan køre løn til dine medarbejdere, skal du angive, om du vil bruge Overførselsservice til automatisk overførsel af betalinger.
Dette kræver, at du får en aftale om Overførselsservice på plads først, og den aftale kan du også få på plads i Danløn.
Nem indberetning af statistik
Hvis din virksomhed skal indberette til statistik, er det heldigvis nemt i Danløn. Med et enkelt flueben kan din statistik nemlig køre helt automatisk.
Hvis du skal indberette statistik, skal du huske at oprette statistikoplysninger på alle dine medarbejdere.
Tilmeld dine medarbejder Danløn appen
Gør dig selv den tjeneste og lad dine medarbejdere bruge Danløn appen.
Den er ganske gratis og vil fjerne meget tastearbejde fra dine skuldre.
I appen kan dine medarbejdere blandt andet se deres lønsedler, opdatere stamdata og registrere udlæg, kørsel og fravær, som bliver overført direkte til Danløn.
Og hvis du har tilkøbt Danløn HR, kan medarbejderne også registrere sygdom.
Opret godkendere til at godkende løn
Er det en anden end dig, der skal arbejde med lønnen i din virksomhed? Og ønsker du blot i sidste ende at godkende lønnen?
I Danløn kan du nemt oprette godkendere, der får beføjelse til at godkende en lønkørsel.
Det kan være en nyttig funktion, hvis det er én af dine ansatte, eller en ekstern lønbogholder, der skal arbejde med lønnen.
For i så fald kan du oprette dig selv som godkender, og på den måde kommer du altid til at godkende lønkørslen, før den går igennem.
Læs mere om, hvordan du opretter en godkender i Danløn.
Opret virksomheden på virk.dk
Hvis du vil starte en spritny virksomhed, skal du oprette den på virk.dk for at få et CVR-nummer.
Du registrerer din virksomhed her.
OPRET GRATIS KONTOKategori
Kom godt i gang
Tags: