Danløns første kunde: ”Danløn kan det, vi har brug for”
Forårssolen er for alvor begyndt at få magt denne mandag i midten af april, da Danløns nysgerrige medarbejder møder op hos softwarefirmaet Nordija i Lyngby.
Her tager Nicolai Munk Plum imod. Han har de sidste 14 år arbejdet som økonomichef med ansvar for blandt andet lønkørsel, kollegaernes ferieregnskab og den generelle lønadministration.
Der går ikke mange minutter af vores interview, før han afslører, at han er én af Danløns over 70.000 tilfredse kunder:
”Danløn matcher fuldstændig de krav, vi stiller til et lønsystem. Og så er det samtidig et stabilt og brugervenligt system til en god og gennemskuelig pris,” siger Nicolai Munk Plum.
"Man laver en gratis konto, og så er man i gang. Selve prisen er også den rette, og alt i alt gør det Danløn til en ideel service, hvis man har op til 100 medarbejdere, som vi har."
Nicolai Munk Plum, økonomichef hos NordijaNordija er et softwarefirma, som har udviklet en platform, der hjælper teleoperatører og broadcastere over hele verden med at bringe deres video- og TV-indhold ud til slutbrugerne på alle typer af enheder.
Hver måned logger Nicolai Munk Plum ind i Danløn for at få styr på lønnen til de 40 medarbejdere.
”Jeg bruger Danløn én gang om måneden, hvor jeg får styr på den kommende løn, opdaterer forskellige ting for hver medarbejder og godkender lønkørslen. Det tager nok en time samlet set, og så er jeg færdig,” fortæller han.
Stabilt og brugervenligt
I dag har Nicolai Munk Plum kørt løn omkring 150 gange med Danløn, og han er stadig tilfreds med sit lønsystem:
”Der er flere ting, som jeg sætter stor pris på ved Danløn. For det første er det et meget stabilt lønsystem med en utrolig høj oppetid. Derudover er systemet nemt at bruge. Der er det, man skal bruge, og så ikke mere, og det passer økonomifolk som mig rigtig godt,” siger Nicolai Munk Plum med et lille smil.
Ud af Danløns mange funktioner fremhæver han særligt det at kunne få lønsedler udskrevet, bogføringsbilaget og ferieafregningen som brugbare i det daglige arbejde.
”Man laver bare en konto og går i gang”
Sidst, men ikke mindst fremhæver han prisen for at bruge Danløn:
”Det er skønt, at der ikke er et opstartsgebyr. Man går bare ind, laver en gratis konto, og så er man i gang. Det sætter vi stor pris på som SaaS-virksomhed. Selve prisen for at bruge Danløn er også den rette, og det er nemt at gennemskue, hvad det koster. Alt i alt gør det Danløn til en ideel service, hvis man har op til 100 medarbejdere, som vi har,” fortæller Nicolai Munk Plum.
”Skal vi få Danløn på nettet?”
Samarbejdet mellem Nordija og Danløn går faktisk længere tilbage end til 2001.
I 1998 blev Nordija grundlagt og solgte konsulentydelser til virksomheder, der gerne ville lave ting på internettet, som ikke blot var simple websider:
”I sommeren 1998 kom Steffen Jensen, der var direktør hos Nordija dengang, i dialog med Carsten Fich. Carsten var søn af William Fich, der tilbage i 1972 grundlagde Lessor. Efter grundige overvejelser i Fich-familien om at etablere et lønsystem på internettet, startede udviklingen af Danløn lige ved årtusindeskiftet. Og i de næste 10 år hjalp Nordija så med at udvikle Danløn. Da Danløn var klar til at tage imod kunder i 2001, var vi derfor helt naturligt de første,” fortæller Nicolai Munk Plum.
Stadig kunder om 20 år
Da interviewet er ved at være slut, og Nicolai Munk Plum følger Danløns udsendte medarbejder til døren, slår han en ting fast.
Nordija er formentlig også Danløn-kunde de næste 20 år.
”Danløn kører bare, så hvorfor skulle vi skifte? Selv hvis én af jeres konkurrenter ringede til os, ville vi aldrig skifte,” fortæller han.
Læs hvad andre kunder siger om Danløn
Blå bog - Nicolai Munk Plum
- Født 1962
- Bachelor i økonomi fra Københavns Universitet fra 1989
- Har samlet set arbejdet med løn i 20 år
- Har brugt Danløn i 14 år
- Økonomichef hos Nordija siden 2007